top of page

“İnsanları virüs değil aç gözlülükleri öldürecek”

Pandemi süreci başladığından beri insanların kıtlık çıkacakmış gibi alışveriş yapması herkes tarafından fark edilebilen bir durumdu. Virüsün ilk yayılma zamanı esnasında insanları tedirgin etmesi ve telaşa sürüklemesi buna bir etkendi. Fakat insanlar alışveriş esnasında ihtiyacı olmayan şeylere de yönelmesi bu durumun pekte önemsenmediği konusunu akla getirdi. Tuzla ilçemizde bir markette kasa görevlisi olan Aysel Özmen yaşadığı durumları bizlere anlattı.


- Merhaba, pandemi sürecinde başınızdan geçen ilginç bir olay var mı? Bu süreç sizi ne yönde etkiledi?


- Hoş geldiniz. Korona virüsün ülkemizde ilk belirtilerinin başladığı andan itibaren insanların hunharca alışveriş merkezlerine koşması viral olmuştu. İnsanları anlamak cidden zor. Başımızdan o kadar çok ilginç olay geçiyor ki anlatamam. Bir kaçını size anlatayım. Bir gün yine kısıtlama öncesi Cuma akşamı kasadayım. Aşırı şekilde kalabalık ve izdiham var. İnsanların birbirine tahammülü hiç kalmamış. Resmen kasa da sıra beklemiyor insanlar. Birbirilerinin üzerine çıkıyorlar. Her gün bir kavga oluyordu. Bunun gibi olaylar ve daha niceleri. Eğitim şart. Sosyal medya da ‘luppo dayı’ diye bir haber çıkmıştı. Çok ihtiyaç varmış gibi insanlar çikolata, bisküvi almaya markete gelmişlerdi. Bunun gibi ihtiyaç dışı ürünleri dahi koşarak marketlere giden insanları anlamak cidden zor. Biz bu süreçte en az sağlık çalışanları kadar çok yorulduk. Çünkü marketler neredeyse hiç kapanamadı. Sürekli mesai yaptık. Biz kasada sürekli bir hesap içerisindeyiz. Kasada açık olduğu zaman ürünün ücreti bizden kesiliyor. İnsanın kafası bir zamandan sonra kaldırmıyor. Allah yardımcımız olsun. Tek temennimiz bu süreç bir an önce biter.


- İnsanlara tahammül etmek zor gözüküyor. Peki işleriniz pandemi sürecinde çok yoğundu. Bunun size artıları ve eksileri nelerdir?


- Bu işin eksileri artılarından daha çoktur. Çünkü hem bedenen hem de ruhsal yönden çok yorulmuş durumdayız. Sürekli vardiyaya çağırılıyoruz. Dur durak vermeden çalışıyoruz. Yani sağlık çalışanlarına minnet borçluyuz fakat biz de insanız çoğu sektör dişini tırnağına takarak çalışıyor. Sadece sağlık çalışanlarının isminin anılması bizi üzüyor. Artı kısmına gelirsek insanlara hizmet ettiğimiz için mutluyuz. O kadar çalışmaya insan bir beklenti içerisine giriyor ister istemez. Maaş kısmına gelirsek yöneticilerimiz ellerinden geleni yapıyor. Durumumuzdan memnunuz. Fakat çok yoruluyoruz.




 
 
 

Yorumlar


Yazı: Blog2_Post

Abonelik Formu

Gönderdiğiniz için teşekkür ederiz!

esnafınabzı@gmail.com

  • Facebook
  • Instagram

©2020, Esnafın Nabzı tarafından Wix.com ile kurulmuştur.

bottom of page