İşler kesat
- muratgulpolat
- 6 Haz 2021
- 2 dakikada okunur
Sigara ve tütün ürünlerine karşı savaş hız kesmeden devam ediyor. İnsanların bağımlılıklarının son bulması için sağlık kurumları ellerinden geleni yapıyor. Aşırı şekilde zararlı olan sigara, nargile ve türevleri hala satışa devam ediyor. Bu tür ürünler üzerinden caydırıcı vergiler alınsa da insanlar hala kullanmaya ve satın almaya devam ediyor. Bu durumda bağımlılığı gözler önüne seriyor. Hem sağlıklarından hem de paralarından olan içiciler kendi sonlarını yavaş yavaş getiriyor. Pendik ilçemizde açık tütün, sarma sigara, çakmak, nargile, tesbih gibi ürünler satan Umut Tütün ve Hediyelik Eşya iş yeri sahibi Umut bey sorularımızı yanıtladı.
- Umut bey merhaba, virüs döneminde nasıl etkilendiniz?
- Pandemi dönemi bize çok iyi gelmedi diyebiliriz. İşler durma noktasına geldi. İş yerimiz belli bir süre kapalı kaldı. İnsanlar eskisi gibi birbirlerine hediye almaz oldu. Bu süreç bizi birbirimizden yozlaştırdı. Evlere kapandık. Can sıkıntısından patladık resmen. İnsanlar virüs yüzünden değil, sabırsızlıkları ve aç gözlülükleri yüzünden ölecekler. Çünkü kapanma sırasında marketler tıka basa doluydu. Ne ihtiyacın var diye sorsak yarısından fazlası keyfi yere gezmeye geliyor. Şahit oldum geçen gün, adam soda açacağı almaya gelmiş ya. Böyle bir şey olamaz. İnsanları zapt etmek çok zor. Eğitim önemli. Cidden eğitim önemli. Laftan anlamıyor bizim millet. Dışarı çıkma diyorsun daha fazla dışarı çıkıyorlar. Durumun ciddiyetini kayıplar verdikten sonra anlamaya başlıyorlar. İnanmıyorlar, sorgulamıyorlar. Çok garip.
- Bu süreçten sonra esnafın durumu ne olur öngörünüz var mı?
- Bu süreç baya bir dönem böyle gider. Çoğu kişi battı. Esnafın toparlamasında uzun sürecek. Sadece esnaf değil ülke ekonomik anlamda zora girdi. Türkiye de fiyatı yükselen bir ürünün asla fiyatı düşmez. Ülkece birbirimizin kuyusunu kazıyoruz. Resmen fırsatçılar ülkesi. Fiyat arttırınca herkes arttırır, fiyat düşürmeye gelince kimse oralı olmaz. İşte böyle böyle bu duruma geldik. Ne olacak sonumuz bilmiyorum. Geleceğimiz karanlık.





Yorumlar