top of page

Kırtasiye malzemesi fiyatları çok zamlandı


Pandemi kısıtlamalarında okullar da geçici olarak eğitime ara vermişti. Okulların kapanmasına öğrenciler sevinirken, kırtasiye ve kantin gibi yerler işleten esnaflar üzülmüştü. Pendik'te kırtasiye dükkanı olan Hakan Yıldız kapanmalarda ki çektiği sıkıntıları şöyle dile getirdi.


- Hakan bey merhaba, kısıtlamalarda çektiğiniz sıkıntılardan biraz bahseder misiniz?


- Merhaba, kısıtlamalardan dolayı uzun bir süredir kapalıyız. Hem öğretmenler hem de veliler evlerinde iyice bunalmış durumdalar. Online eğitim süreci herkesi etkilemiş durumda. Ben emekli Türkçe öğretmeniyim. Ek iş olarak kırtasiye işletiyorum. Bir senedir o eski tat yok piyasada. Çünkü okullar bir açıldı, bir kapandı. Sokağa çıkma yasakları falan derken herkesin tadı tuzu kaçtı. Bu durum esnaflara daha çok yansıdı. Biliyorsunuz ki kırtasiye ürünlerini üreten birçok yabancı marka var. Kısıtlamalarda satış yapamadığımız için zam üzerine zam koydu bu firmalar. Bir öğretmen olarak şahsen üzülüyorum. Çünkü okumak bu kadar maddiyata bağlı bir şey olmamalı. İnsanlar okumak için servet döküyor artık. Eskiden bir kalem bir defter yeterdi. Zaten onları bile zor bulurduk. Ama şuan kalem kağıt içinde yüzdüğümüz halde fiyatlar çok can yakıyor. Buda ister istemez bir esnaf olarak diyorum, satışları etkiliyor.


- Hem bir öğretmen hem de bir esnaf olarak online eğitim sürecini nasıl değerlendirirsiniz? Sizce faydalı bir eğitim midir?


- Hiç yoktan iyidir. Çocuklar evlerinde hiç bir şey yapmadan oturacaklarına en azından, görüntülü dahi olsa derse girmeleri güzel bir şey. Online eğitim süreci bence güzel bir uygulama. Çocuklar evlerinden derslerini yapabilmekteler. Fakat öğretmen arkadaşlarımızla bazen konuşur görüşürüz, örgün eğitimin yerini tutmaz diyorlar. Haklı yanları var. Çünkü çocuk evde rahat bir ortamda. Disiplin derecesi evde daha az olduğu için çocuk kafasına göre bilgisayarın başından kalkıp gidebiliyor. Evde başkaları varsa onlarla ilgilenip dersi boşlayabiliyor. Bu durumda ister istemez online eğitim sürecinin sıkıntıları haline gelmekte. Esnaf olarak baktığımızda çocuk sürekli bilgisayar başında. Kalemle kağıtla işi kalmadı. Öğretmenler eskisi gibi ödev, proje de yaptırmıyor. Öğrencilere ne keçeli kalem ne de mukavva kağıdı lazım oluyor. Burasıda bir ekmek kapısı olduğu için maddi yönden sıkıtılar çekiyoruz. Sadece ben değil diğer esnaf arkadaşlarımda.




 
 
 

Yorumlar


Yazı: Blog2_Post

Abonelik Formu

Gönderdiğiniz için teşekkür ederiz!

esnafınabzı@gmail.com

  • Facebook
  • Instagram

©2020, Esnafın Nabzı tarafından Wix.com ile kurulmuştur.

bottom of page