Pendikli bir esnaf anlatıyor: 'Arabaları sattık, evleri ipotek ettirdik, bunalımdayız.'
- muratgulpolat
- 6 Haz 2021
- 1 dakikada okunur
İstanbul'un Pendik semtinde bir esnaf lokantası işleten Salim Yüksel, pandemi nedeniyle getirilen kısıtlamalara rağmen devletten maddi yardım desteği almadığını ifade ederek, “Vergisi, kirası, stopajı hepsi devam ediyor. Sanki pandemi yokmuş gibi bizden bunları ödememiz isteniyor. Artık insanlar yazarkasa değil, kendini atıyor.” dedi.
Koronavirüsle mücadele kapsamında getirilen kısıtlamalardan etkilenen gruplardan biri de esnaf oldu. Hemen her gün ekonomik bunalım nedeniyle intihar haberleri geliyor. İstanbul'da lokanta işletmecisi olan Salim Yüksel, “Giderler sabit ama gelir yok. Sıkıştık, dükkan dönmüyor. Kredi kartlarımızda limit de kalmadı. Bir yandan ev de geçindiriyoruz. Gider aynı ama gelir yok. İki kişiyiz ortağım var. Arabamızı sattık, evimizi ipotek ettirdik. Yetmedi, kardeşimin de evini ipotek ettirdik. Bunalım içindeyiz, inanın sesimizi duyuramıyoruz.”
"Dükkan kiram 25 bin TL gelen Kira desteği 750 TL"
Ancak lokantaların çoğu merkezi yerlerde ve kiraları da yüksek. Yüksel, "Esnafa yardım ulaşmıyor. Ulaşan çok az bir kesim var. Bu da çok küçük 500-750 lira kira yardımı. Benim kiram 25 bin lira. Hangi kafe veya lokanta 25 binden aşağıya kira ödüyor. Basit usül nedeniyle 750 lira ulaşmıyor, şartlar zaten uygun değil. Ama ulaşsa bile yeterli değil. Artık insanlar yazar kasa atmıyor, kendilerini atıyor. Çok bunalımdayım. Bir çıkmazın içine girdik" diyor.






Yorumlar