Taştan: "- Ekmeğimiz ipin ucunda"
- muratgulpolat
- 6 Haz 2021
- 1 dakikada okunur
Salgın döneminde düğün gibi birçok etkinliğin iptal olmasıyla terzilerin mağdur olduğunu belirten Terzi Kemal Taştan "Çoğu terzi dükkanı kapattı. Dükkan kira, ev kira... Nereye kadar dayanabilecekler? Biz iğneyle kuyu kazıyoruz. Bizim pandemide ki tek şansımız şu oldu, berberler gibi tamamen dükkanı kapatmadık. Ama birçok terzi de dükkanda boş boş oturup elektrik yakmak yerine evde otururum diyerek dükkanını hiç açmamayı tercih etti" dedi.
Çırak yetişmiyor
Taştan, "10 yıl sonra terzi de kalmayacak. Artık terzi olarak yetişen kimse yok. Terzilik, el emeği göz nuru bir iş. Birisi bizden iş istediği zaman, ne kadar maaş verebileceğimizi soruyor. Biz sabit geliri olan bir meslek grubu değiliz ki. Parça başı çalışıyoruz. Kimseye öyle sabit ödeme yapamıyoruz. Terzi önceleri çok aranan bir meslekti. Çok eski zamanlarda ev hanımlarından dikiş bilmeyen yoktu. O zamanlarda aynı böyleydi. Herkes kendi söküğünü kendi dikebiliyordu. "açıklamasında bulundu.
- Pandemide psikolojiniz nasıl etkilendi?
- Süreç bizi cidden yordu. Mesleğimiz günden güne önemini yitiren bir meslek. İnsanlar artık kıyafetlerinin yırtılan bir yerini diktirmek yerine çöpe atmayı tercih ediyolar veya yenisini alıyorlar. Bu durumda bizi ekonmik açıdan sıkıntıya sokmakta. Bu durum zaten vardı, birde üstüne pandemi şartları eklenince artık insanlar fazla uğramaz oldu. Haliyle insanlar evden çıkamıyor ki. Kıyafet alamıyorlar. Kıyafetlerini giymiyorlar. Evlerinde pinekliyolar. Sürekli bir şeyleri ucu ucuna denk getirmekten bıktım. Ordan kısıyoruz buraya, burdan kısıyoruz oraya... Geçim cidden zorlaştı. Yaşlandık bizde. Yoruldum cidden çok yoruldum. Kafa artık bir yerden sonra kaldırmıyor. Devredecek biri olsa dükkanımı vereceğim ona ama terzilikten anlayanda kalmadı ki.





Yorumlar