Şahin: - Fotoğrafçılık mesleği bitti
- muratgulpolat
- 6 Haz 2021
- 1 dakikada okunur
Gün geçtikçe fotoğraf makinelerine olan ilgi ve alaka azaldı. Fotoğrafçılık artık herkesin yapabildiği bir meslek haline geldi. Bunun başlıca sebepleri arasında telefonlarımızdaki profesyonel kameraların olmasıdır. Kulanıcılar bu sayede çektiği fotoğraflar üzerinde çeşitli değişiklikler yaparak, efekt ekleyerek fotoğraflarını daha güzel bir hale getirebiliyolar. Fotoğraf makinelerinin yerini telefonlar aldı. Bu durumda fotoğrafçılık mesleğini icra edenleri zora soktu. Pendik ilçesinde fotoğraf stüdyosu bulunun Hey Fotoğraf Stüdyosu sahibi Selami Şahin sorularımızı yanıtladı.
- Fotoğrafçılık mesleği ölüyor mu? Bir fotoğrafçı olarak bunu nasıl yanıtlarsınız?
- Öncelikle hoşgeldiniz. Fotoğraf çekmek bir sanattır. O sanatı yapabilmek fotoğrafçılık mesleği için çok önemlidir. Ben bu işe baba mesleği olarak başladım. Babamda fooğrafçıydı benim. 45 yıldır bu dükkandayım. Tam 45 yıldır ben burdan ekmek yedim. Çocuklarımı buradan gelen rızkla büyüttüm. Teknoloji gelişiyor. Dünya büyüyor. Haliyle eski mesleklerin yerini, eski çalışanların yerini makineler almaya başladı. Bizim meslekte yok olma ile yüz yüze. Eskisi gibi müşteri gelip gitmez. Sadece resmi kurumların istediği fotoğraflar için uğrar insanlar.
- Pandemi dönemi fotoğrafçıları etkiledi mi?
- Tabiyki. Her esnafta olduğu gibi bizde kapanmalardan payımıza düşeni aldık. Zaten müşteri yoğunluğu azdı. Kapanmadan dolayıda insanlar hiç gelmez oldu. Kapattım dükkanı açmadım kısıtlamalarda. Biz de tatil yapmış olduk. Etrafımızdan duyuyoruz insanlar çok zor durumdalar. Allah yardımcıları olsun.






Yorumlar